loader image

איך למצוא את לקוח הזהב ומוצר הזהב שלכם

רוצים להניע את העסק שלכם ולאפשר לו לצמוח בצורה הנכונה והבריאה ביותר? כנראה שתצטרכו להשקיע קצת במחקר חשוב. גם אם אתם לא בנויים לעשות דברים מן הסוג הזה, חשבו על זה ככה: מחקר עסקי יהפוך את העבודה שלכם ליעילה, מדויקת וחסכונית יותר עם הרבה פחות דאגות ומקומות שאפשר ליפול בהם. עכשיו אתם בפנים?

בפוסט הזה אני הולך לשתף אתכם בידע שלי בעולם השיווק כדי שתוכלו ליישם אותו בעסק שלכם בהצלחה. נתחיל מהדרכים למציאת הלקוח האידיאלי ונעבור למוצר שהכי כדאי לכם למכור לו.

לקוח הזהב

אם אי פעם הרגשתם שהדבר היחיד שמעכב את העסק שלכם מלצמוח ולהתרחב בצורה מאסיבית הוא המאבק שלכם למצוא את הלקוחות הנכונים, דעו לכם שאתם לא לבד.

נראה שזה נושא לדיון בקרב יזמים ובעלי עסקים רבים שמרגישים שהרבה מהזמן שלהם מבוזבז על לקוחות שלא מתאימים להם. עם זאת, לעתים קרובות אני מוצא שרוב היזמים בכלל לא יודעים את מי הם מנסים למשוך אליהם או למי הם מנסים למכור מלכתחילה.

רוב הסיכויים שאם אתם קוראים את הפוסט הזה עכשיו, גם אתם באותה סירה.

כנראה שעשיתם פרופיל לקוח בסיסי וחשבתם שהנה, מצאתם מכרה זהב, רק הבעיה היא שהמכירות והצמיחה האיטית שלכם מספרות סיפור אחר.

אז במקום שתמשיכו לזרוק בוץ על הקיר כדי לראות מה נדבק אליו, קבלו 7 טיפים שאספתי עבורכם מהניסיון שלי כדי שתוכלו להבין באמת איך למצוא את לקוח הזהב שלכם.

1. מיהם הלקוחות שמבזבזים לכם את הזמן?

רוב היזמים משקיעים כל כך הרבה במציאת הלקוחות האידיאליים שלהם עד שהם שוכחים למצוא את הלקוחות שאינם אידיאליים. לפני שאתם בכלל מתחילים לנסות להבין את מי אתם רוצים למשוך, הגדירו קודם את מי שאתם ממש לא רוצים למשוך. זה קריטי לעיצוב מסר שיווקי ממוקד וחסכוני, בניגוד למצב שבו אתם מנסים למשוך את כולם. זכרו: אם תנסו למשוך את כולם, לא תמשכו אף אחד.

הנה כמה נורות אדומות שיעזרו לכם לאתר את אותם הלקוחות שעדיף לכם להימנע מהם:

  • לקוח פוטנציאלי שדורש תגובה למייל שלו בשישי בצהריים (תאמינו לי, לא תרצו לעבוד עם לקוחות כאלה, אלא אם כן אתם נהנים להיות במצב שבו אתם מתבקשים לתת מענה לדרישות לא מציאותיות).
  • לקוח פוטנציאלי שמדבר הרבה על הרצון שלו לעבוד אתכם, אבל אז מבקש הנחות מראש (אתם יכולים לדמיין איזה סוג של יחסי עבודה יהיו ביניכם).
  • לקוח פוטנציאלי שיגיד לכם שהוא צריך תוצאות באופן מיידי, אחרת העסק שלו ישקע (מנסיוני, אלה הלקוחות הפוטנציאליים שהכי לא כיף לעבוד איתם, מכיוון שהם רואים בנו ובהצעה שלנו חבל הצלה. אל תתנדבו להציל את החיים של הלקוחות שלכם).

אתם מוזמנים להוסיף עוד סעיפים לרשימה הזו עד שאתם והצוות שלכם תבינו בדיוק מי לא הלקוח האידיאלי שלכם.

2. מהי תפיסת העולם של לקוחות הזהב שלכם?

ברגע שאתם יודעים מי לא הלקוח האידיאלי שלכם, הגיע הזמן לגלות מי כן. הצעד הראשון עשוי להפתיע אתכם, מכיוון שזה צעד שרוב היזמים מפספסים לחלוטין.

על מנת למצוא את לקוחות הזהב שלכם, עליכם להבין תחילה את תפיסת עולמם. השיווק שלכם יצליח רק אם תבינו כיצד הלקוח האידיאלי שלכם רואה את העולם על בסיס יומי. לכולנו יש נקודות מבט שונות מאוד, ולכן קריטי לדעת מהי נקודת המבט של הלקוח כדי שהשיווק יהיה מוצלח.

3. מה הרצון הגדול ביותר של לקוחות הזהב שלכם?

אתם צריכים לגלות מהו הרצון האולטימטיבי של הלקוח שלכם. לשם כך, ענו על השאלות הבאות כמיטב יכולתכם:

  • מה המטרה שלקוח הזהב שלכם חותר אליה?
  • איך הוא מדמיין את הפתרון המושלם עבור הבעיה שלו?
  • האם זה מוצר או שירות שנעשה עבורו? (זה יעזור לכם ליצור את ההצעה הנכונה או לעצב מחדש את ההצעה הנוכחית שלכם).

4. מהי נקודת הכאב הגדולה ביותר של לקוחות הזהב שלכם?

לאחר שזיהיתם את הרצון הגדול ביותר של הלקוח האידיאלי שלכם, הגיע הזמן לשנות את התסריט ולזהות את הכאב הגדול ביותר שלו. לאחר מכן, חברו כל נקודת כאב שמצאתם להצעה שלכם כדי להראות ללקוח כיצד היא פותרת אותן.

כדי למצוא את נקודות הכאב של הלקוחות האידיאליים שלכם, ענו על השאלות הבאות:

  • איזו בעיה מכבידה עליהם ביומיום, ואף משפיעה על שנתם ועל היבטים אחרים בחייהם?
  • על איזו בעיה הם היו מוכנים לשלם בן רגע כדי לפתור אותה אם זה היה אפשרי?

טיפ בונוס: אם אתם מתקשים לענות על אחת מהשאלות האלה, אתם יכולים להריץ סקר לקהל גדול או לקבוצת אנשים שאתם מאמינים שהם הלקוחות האידיאליים שלכם.

5. איפה לקוחות הזהב שלכם נמצאים?

רוב היזמים מנסים לבסס את עצמם ולשווק את עסקיהם במספר פלטפורמות בבת אחת בניסיון למצוא את לקוחות הזהב שלהם. עם זאת, כדי למצוא אותם במהירות, עליכם לוודא שאתם מופיעים באופן אסטרטגי רק בפלטפורמות שהם נמצאים בהן.

6. האם אתם דומים ללקוחות הזהב שלכם?

אם אתם רוצים להיות מומחים אמיתיים במציאת הלקוחות האידיאליים שלכם, עליכם להפוך לספק השירות האידיאלי עבורם. פירוש הדבר שאתם צריכים להבטיח שהמותג והמסר השיווקי שלכם מהדהד את סוג הלקוח הספציפי שאתם רוצים למשוך.

לדוגמה, הסיבה לכך שסלבריטאים יוצאים עם ידוענים אחרים היא משום שהם מרגישים בטוחים לצאת עם אנשים מסוגם.

כעת שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם אתם מאותו סוג?
  • האם הם מהסוג שלכם?

7. מנוף לתוצאות מהירות ומשיכה גדולה של לקוחות

אחת הדרכים היעילות ביותר לגרום לעסק שלכם לגדול היא על ידי מינוף הנכסים הקיימים. גיליתי שהאסטרטגיה הזו כמעט תמיד מאיצה את המכירות, יותר מכל שיטה אחרת.

במקום לנסות למצוא את לקוחות הזהב שלכם לבד, צרו שותפויות אסטרטגיות עם אנשים שכבר יש להם גישה ישירה אליהם במאות ואלפים.

לסיכום החלק הזה של הפוסט: מעקב ויישום של 7 הטיפים שנתתי לכם יכולים להוביל לבהירות גדולה יותר בנוגע לזהות הלקוח האידיאלי שלכם ולדרך שבה ניתן למכור לו בהצלחה. בצעו את הצעדים האלה החל מהיום וראו איך העסק שלכם צומח.

מוצר הזהב

ברגע שברור לכם את מי אתם רוצים למשוך אל העסק שלכם, אתם צריכים להבין מה האנשים האלה רוצים וצריכים מכם. שימו לב שלא אמרתי מה אתם רוצים למכור להם. יש הבדל גדול בין השניים. זה הרגל רע מאוד להציע ללקוחות הזהב שלנו את מה שאנחנו חושבים שהם זקוקים לו, פשוט מפני שזה יכול להיות רחוק שנות אור ממה שהם באמת רוצים.

סוד ההצלחה בלגרום ללקוחות האידיאליים להתרגש מההיצע שלכם הוא להציע להם את הפתרונות שהם מחפשים במתכונת שהם יכולים לעכל וליישם. אז איך מגלים מה גורם להם להתרגש?

מאוד פשוט: תשאלו אותם! רק תשאלו והם יגידו לכם מה הם צריכים.

הנה 3 דרכים לעשות זאת:

1. אתם יכולים להתקשר או לשלוח מייל ללקוחות בעבר ובהווה כדי לשאול אותם מה הם הכי מעריכים בעבודה איתכם. כמו כן, בררו כיצד העבודה שביצעתם עבורם עשתה להם שינוי בחיים. לבסוף, שאלו אותם מה עוד תוכלו לעשות כדי לשפר את השירותים שלכם או לפתור בדרך אחרת את הבעיות שלהם.

2. חקרו איפה קהל היעד שלכם מסתובב באינטרנט ופרסמו שם את אותן השאלות. אל תדחפו להם את השירותים שלכם ואל תבקשו מהם לעשות כל דבר אחר מלבד לחלוק את דעתם (אנשים אוהבים לעשות את זה).

3. חקרו היכן קהל היעד שלכם מסתובב כשהוא לא אונליין והביאו את עצמכם למקומות האלה. הירשמו לכנסים, סמינרים ואירועי נטוורקינג והפכו את זה להרגל שלכם להכיר כמה שיותר אנשים. שוב, אל תתחילו לנדנד להם לקנות מכם, אלא גלו עניין אישי אמיתי באנשים שאתם פוגשים ואז קבעו להמשיך את השיחה במועד אחר.

"אם היינו מנסים לחשוב על רעיון טוב, לא היינו יכולים לחשוב על רעיון טוב. אנחנו רק צריכים למצוא פתרון לבעיה בחיים שלנו." – בריאן צ'סקי, מייסד שותף, Airbnb

ברגע שברור לכם מי הלקוחות האידיאליים שלכם ומה הם צריכים מכם, אתם פשוט יוצרים עבורם את הפתרון ומציגים אותו בפניהם בפורמט קל ליישום. הלקוחות מקבלים את הפתרון ואתם יוצרים מרכז רווחים חדש בעסק שלכם. כולם זוכים!

זכרו שאינכם צריכים לזרוק לפח את המוצרים והשירותים הקיימים שלכם. עשו חשבון נפש עם הפתרונות הרבים שאתם מציעים. חשבו על דרכים יצירתיות לארוז מחדש את מה שאתם כבר משתמשים בו. אם מוצר כלשהו מכר הרבה מאוד בעבר ומאז המכירות שלו ירדו משמעותית, אולי אתם יכולים להשתמש בו כעת כבונוס עבור מוצר או שירות אחר.

לאחר איסוף המחקר מ-3 הדרכים שדיברתי עליהן למעלה, בחנו כיצד מה שכבר יש לכם מתאים כפתרון לשוק שלכם כעת. אז יהיו לכם שתי דרכים לגרום לקהל שלכם להתרגש: 1) להחיות את המוצרים והשירותים הקודמים שלכם; 2) ליצור פתרונות חדשים על בסיס המחקר שערכתם.

נהניתם לקרוא ואתם חושבים שהמידע הזה יכול להועיל לאנשים שאתם אוהבים? שתפו אותי!

אשמח לשמוע את הרעיונות שלכם ליישום האסטרטגיה הזו בעסק שלכם. ספרו לי מה אתם חושבים בתגובות למטה 🙂

שיתוף:

עוד מהבלוג:

5 דרכים לבניית תוכנית שיווק מהירה

אגלה לכם סוד: רוב בעלי העסקים נרתעים מבניית תוכניות שיווק לחברות שלהם. זה תהליך שנראה להם מורכב מדי, כזה שכולל הרבה שלבים ושצריך לעבוד קשה

הירשם לניוזלייטר

להרשמה לניוזלייטר ולקבלת פוסטים ישירות למייל